مهدی ترابی رسما به تراکتور پیوست شرط جدید بیرانوند برای بازگشت به پرسپولیس | ۴۰ میلیارد تومان ناقابل! خداحافظی سه بازیکن با استقلال مسابقه پیش بینی فرهاد مجیدی برای هواداران! استقبال بی‌نظیر از ملی پوش پرسپولیس در گرجستان ترکیه به رکورد سرمربی اسبق پرسپولیس رسید حضور عجیب و غریب یک والیبالیست در هیات مدیره استقلال| کارخانه چه سررشته‌ای از فوتبال دارد؟ فرگوسن: حضور رونالدو در جام جهانی ۲۰۲۶ قابل تصور نیست بازیکن مصدوم استقلال درانتظار امضای نکونام باشگاه استقلال فدراسیون فوتبال را تهدید کرد| سقف بودجه می‌شکند؟ بیرو، ز غوغای جهان فارغ! هلدینگ خلیج فارس برای بازیکنان استقلال سقف قرارداد تعیین کرد تردید علیپور برای پیوستن به پرسپولیس گولسیانی در پرسپولیس ماندگار شد دل کریم با پرسپولیس نیست | مدافع قطری در فکر بازگشت به کشورش درخواست نکونام برای جذب لژیونر پرسپولیسی کاروان چهل‌نفره ورزشکاران ایران در راه المپیک پاریس احتمال لغو سوپرجام قوت گرفت مربی میلان راهی عربستان شد هایجک استقلال به پرسپولیس
سرخط خبرها

آخرین اخبار چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

فرق هاشمی با شاهین طبع در حذف بازیکنان چیست؟ | پدیده خواهرزاده به‌جای آقازاده در بسکتبال!

  • کد خبر: ۸۸۴۹۶
  • ۲۷ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۱
فرق هاشمی با شاهین طبع در حذف بازیکنان چیست؟ | پدیده خواهرزاده به‌جای آقازاده در بسکتبال!
اگر ما دیروز بخاطر حذف حامد حدادی و ارسلان کاظمی از تیم ملی بسکتبال منتقد مهران شاهین طبع بودیم و امروز چشممان را به روی حذف سینا واحدی ببندیم، حتما یک جای کارمان ایراد دارد.

سعیده فتحی/شهرآرانیوز، لیست بازیکنان دعوت شده به اردوی تیم ملی بسکتبال را که نگاه می‌کردیم غیبت یک بازیکن بیشتر از باقی به چشم می‌آمد و زمانی حساس‌تر شدیم که مصطفی هاشمی سرمربی جدید تیم ملی درباره عدم دعوت از سینا واحدی گفته بود: «این بازیکن یک مسئله انضباطی دارد که فدراسیون ترجیح داده در این اردو نباشد.»

بحث و دعوا بر سر پارک ماشین
وقتی این نقل قول را خواندیم کنجکاوتر شدیم و پس از پرس و جو متوجه شدیم که گویا در حاشیهٔ یکی از مسابقات لیگ برتر درگیری میان برادر سینا واحدی با خواهرزاده طباطبایی بر سر پارک ماشین به وجود آمده که همان اتفاق باعث جر و بحث میان خواهرزادهٔ رامین طباطبایی با سینا واحدی شده و همانجا هم گویا آقای خواهرزاده به واحدی گفته که دیگر باید قید تیم ملی را بزند!
اول از همه اگر این درست باشد و دلیل دعوت نکردن از سینا چنین اتفاقی باشد، باید پرسید خواهرزاده رامین طباطبایی کیست؟ کجای بسکتبال است که برای بازیکن ملی پوش خط و نشان می‌کشد؟ به او چه ربطی دارد که سر جا پارک ماشین با شخص دیگری وارد بحث و دعوا شود؟


خواهرزاده طباطبایی در بسکتبال چه می‌کند؟
مدتی است که می‌شنویم آرش سعدی پور خواهرزاده آقای رئیس کار‌های بازسازی سالن آزادی را به عهده گرفته است. اینکه چرا این کار را به این شخص سپرده اند هنوز نمی‌دانیم، اما باید به چند نکته اشاره کنیم.
در زمان محمود مشحون ما به او نقد داشتیم که چرا بسکتبال را می‌خواهد خانوادگی اداره کند. او علاوه بر برادر و برادرزاده که بسکتبالی بودند، پای خواهرزاده غیر بسکتبالی اش را هم به فدراسیون باز کرده بود و کم کم او را از منشی به وکیل فدراسیون ارتقا شغلی داد. اما رئیس بعدی چه کرد؟ طباطبایی مثل خیلی کار‌های دیگرش ادامه دهنده راه مشحون شد و خواهرزاده او هم به فدراسیون راه پیدا کرد و حالا خود را در جایگاهی می‌بیند که با بازیکن ملی وارد بحث و دعوا می شود و حتی برای آن خط و نشان هم می‌کشد! اگر در بخش‌های دیگر کشور با پدیده آقازاده و به تازگی هم دامادزاده مواجه هستیم گویا در بسکتبال هم باید با پدیده خواهرزاده مقابله کنیم!


قدم مثبت و منفی هاشمی
اما برگردیم سر دعوت نکردن از سینا واحدی؛ مصطفی هاشمی روی اسم این بازیکن خط قرمز کشید، چون فدراسیون نخواسته که او حضور داشته باشد! اینجا می‌خواهیم ببینم چه فرقی بین مصطفی هاشمی با مهران شاهین طبع است. هاشمی در قدم اول خیلی صریح گفت که این بازیکن مشکل انضباطی دارد، این اقدام مثبتی بود و مثل مهران شاهین طبع توانایی‌های فنی بازیکن را زیر سوال نبرد و زمین و آسمان را بهم ندوخت تا دلیل اصلی را پنهان کند. اما سوال این است اگر خطایی از سینا سرزده نباید در کمیته انضباطی به آن رسیدگی شود تا حق به حقدار برسد؟ اگر قرار است بازیکن ملی اینگونه تنبیه شود پس تیم ملی چه فرقی کرده با زمانی که روی اسم ارسلان کاظمی خط قرمز کشیدند؟ ارسلان هم به دلیل انضباطی مدتی از تیم ملی دور بود، چون آقایان رفتار او را برنتابیدند، اما حالا اتفاقی بدتر از آن افتاده و سینا واحدی دعوت نمی‌شود بخاطر بحث با خواهرزاده طباطبایی! و مصطفی هاشمی هم این را می‌پذیرد و چشمش را به روی توانایی‌های فنی این بازیکن می‌بندد!


چه کسی توهم بزرگ بینی دارد؛ بازیکن یا مدیر؟
شنیده می‌شود مسئولان فدراسیون گفته اند "سینا توهم زده و فکر کرده خیلی بزرگ شده، باید او را دعوت نکنیم تا متوجه شود... "! وقتی این‌ها را می‌شنویم دقیقا یاد حرف‌هایی می‌افتیم که در زمان حذف حامد حدادی هم می‌زدند. کسانی که می‌خواهند به این بازیکنان نشان دهند که آن‌ها بزرگ نیستند و متوهم شدند، خودشان برای این بسکتبال چه کرده اند؟ کجای بسکتبال بوده اند که حالا هر بار به فکر حذف یکی می‌افتند و برایشان هم فرق نمی‌کند که حامد حدادی باشد یا ارسلان کاظمی و یا سینا واحدی...


حذف واحدی بدون تشکیل کمیته انضباطی!
ما زمان شاهین طبع هم بار‌ها نوشتیم که تیم ملی جای خصومت‌های شخصی نیست الان هم برهمان باوریم و اعتقاد داریم اگر از سینا واحدی خطایی سرزده باید در کمیته انضباطی به آن رسیدگی شود، در غیر اینصورت حذف او قابل قبول نیست.
اگر ما دیروز بخاطر حذف حامد حدادی و ارسلان کاظمی منتقد مهران شاهین طبع بودیم و امروز چشم مان را به روی حذف سینا واحدی ببندیم، سکوت کنیم و حامی هاشمی و فدراسیون شویم حتما یک جای کارمان ایراد دارد چرا که برای ما تمام بازیکنان تیم ملی مهم هستند از بازیکن بزرگ گرفته تا کوچک، فرقی هم نمی‌کند چه کسی سکان هدایت را به دست گرفته، مهم این است حال تیم ملی کشورمان خوب باشد. پس از هاشمی توقع داریم برای مسائل انضباطی و اخلاقی بدون تشکیل کمیته انضباطی زیر بار حذف هیچ بازیکنی نرود که اگر برود فرقی با شاهین طبع نخواهد داشت.


دغدغه‌های مشابه هاشمی با شاهین طبع
البته که شنیده می‌شود او این روز‌ها دغدغه اش شده همان دغدغه ۴ سال پیش شاهین طبع و به دنبال رای جمع کردن برای طباطبایی است چراکه ماندگاری اش را در ماندگاری آقای رئیس می‌بیند، اما ما دوست نداریم این شباهت‌ها را باور کنیم و می‌خواهیم فرق‌ها را ببینیم. قرار بود با آمدن هاشمی شاهد شایسته سالاری باشیم و دیگر اتفاقات تلخ قبل تکرار نشود، اما گویا در هنوز هم روی همان پاشنه می‌چرخد و مهم نیست که چه کسی سکان دار است، آقایان همان روند خود را ادامه می‌دهند و این بار قرعه به نام بازیکن جوان و آینده دارمان افتاده است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
در دور دوم، شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->